Nouzový režim

Pokud jste se pokusili přihlásit do své e-mailové schránky a místo toho jste byli přesměrování na stránku pro resetování hesla, byla vaše schránka uzamčena do nouzového režimu. 

Proč byla má schránka uzamčena?

Neustále monitorujeme naše e-mailové služby a snažíme se zajistit, aby byla vaše data v bezpečí. Často se však stává, že nějaký útočník získá vaše heslo (o tom, jak můžete být vaše heslo kompromitováno, viz níže) a do schránky se vám přihlásí. Takový útočník má pak přístup ke všem vašim zprávám a jeho aktivity jsou velmi nebezpečné. 

Pokud máme podezření, že bylo heslo k vaší schránce kompromitováno:

  • urychleně zakážeme přihlašování POP3 a IMAP z cizích zemí
  • zakážeme přihlašování skrze mobilní verze prohlížeče
  • povinně necháme uživatele zadat nové heslo

Jak se dostanu z nouzového režimu?

Pro odemčení schránky v nouzovém režimu je třeba přihlásit se pomocí klasického internetového prohlížeče do své schránky. Zde budete vyzváni k zadání aktuálního (současného) a následně nového hesla. Nové a původní heslo se nesmí shodovat.

Nezapomeňte zaškrtnout i tlačítko, které detekuje, že nejste robot.

Po vyplnění všech údajů stačí kliknout na tlačítko Odemknout a všechny služby vaší schránky budou dostupné jako dříve. 

Důležité: Pokud používáte různé e-mailové aplikace (Outlook, Thunderbird) či stahujete e-maily do mobilních zařízení, je třeba po odemčení schránky doplnit heslo i tam.

Jak mohlo být mé heslo odhaleno? 

Pro e-mail používejte jiné heslo než máte pro ostatní služby.

Bezpečnost vaší e-mailové schránky je limitována silou vašeho hesla. Jakmile se zaregistrujete do jakékoli služby vaším emailem a zadáte stejné heslo, velmi zvyšujete riziko jeho zkompromitování. 

Nemůžeme ručit za bezpečnost cizích služeb. Jakmile bude heslo ukradeno na jakékoli službě, kde jste se zaregistrovali se stejným heslem, je automaticky kompromitováno i heslo k vaší schránce. 

Zásady bezpečného hesla:

  1. heslo mějte ideálně na každé službě jiné
  2. heslo by nemělo mít logickou vazbu na váš život
  3. použijte velká i malá písmena, číslice a to vše v co nejvíce nahodilém pořadí
  4. jednotlivá hesla by na sebe neměla navazovat

Opakované uzamčení schránky

Pokud jste si změnili heslo a přesto byla vaše schránka opět uzamčena, může to znamenat, že místo, odkud heslo zadáváte, je někým sledováno. 

Držte se následujících pravidel:

  • Prověřte svůj počítač antivirovými programy
  • Zkuste heslo obnovit z jiného počítače
  • Nepoužívejte podezřelé emailové aplikace pro Android či iOS. Držte se oficiálních aplikací z Google Play či AppStore
  • Přeinstalujte si emailové klienty, které používáte (Outlook, Thunderbird a další)