jak ověřit dostupnost pomocí telnet

Poté co  si naistalujete telnet dle naší nápovědy .

1)v menu “Start” vyhledejte program “spustit”

2) do zobrazeného pole vepište údaje dle toho co chcete ověřit:

telnet smtp.centrum.cz 25 (příp.  telnet smtp.atlas.cz 25 nebo telnet smtp.volny.cz 25)
pro ověření dostupnosti smtp serveru.



telnet imap.centrum.cz 143 (příp. telnet imap.atlas.cz 143 nebo telnet imap.volny.cz 143) pro ověření dostupnosti imap serveru.


telnet pop3.centrum.cz 110 (příp. telnet pop3.atlas.cz 110 nebo telnet pop3.volny.cz 110) pro ověření dostupnosti pop3 serveru.


3) zobrazí se okno telnet a proběhne pokus spojení se zadaným serverem a číslem portu ( na obrázcích jako 25,143 a 110).Pokud je vše v pořádku tak by se vám měly zobrazit následující hodnoty:
pro smtp: 220 smtp.centrum.cz ESMTP MAdfix (User/GNU)

quit

221 2.0.0 Bye

pro POP3:+OK BalaPop3 server ready for users @centrum.cz

pro IMAP:* OK BalaIMAP server ready for users @centrum.cz

Pokud se Vám zobrazí nemožnost  nebo ztracení spojení tak je daný port  zablokován a je třeba se obrátit na svého poskytovatele připojení s žádostí o odblokování.